Iemesli, kādēļ Jūs dodat priekšroku vienām smaržām mainās līdz ar vecumu, dzīvesveidu un raksturu. Jūsu pirmā pazīšanās ar smaržām droši vien notika pie mātes trimo vai ar tēva odekolonu. Ātrs iesmidzinājums no flakoniņa – un šķiet, ka Jums ir atļauta piekļuve savu vecāku lielajā pasaulē. Dažādos Jūsu dzīves periodos smaržām ir sava loma. Piemēram, pusaudži, meitenes un grūtnieces daudz smalkāk jūt smaržas, nekā Balzaka vecuma cilvēki. Citas izmaiņas ir atkarīgas no tā, vai Jūs esat precējušies vai nē, pārliecināti par savu karjeru vai arī Jūsu stāvoklis ir nedrošs. Visu cilvēka dzīves periodu iedala piecos periodos atbilstoši smaržai. Pirmais periods: smarža kā pašizziņa un pašapstiprināšana Pēkšņi radušai interesei pret smaržām nav nekā kopīga ar interesi pret pretējo dzimumu, tā ir ieprogrammēta bioloģiski. Pusaudzis sāk uzmanīgi attiekties pret savu ķermeni un pret savu smaržu. Smaržas viņš izvēlas kā līdzekli, lai tiktu galā ar diskomforta sajūtu, saistīto ar dzimuma nobriedumu. Jaunekļi steidzas lietot klasiskās smaržas, bet jaunietes – nedaudz vēsākas. Tas viss ir nepieciešams, lai justos pieaudzis. Dažādi aromāti palīdz pārņemt jaunas un tik dīvainas izjūtas un noskaņas. Otrais periods: mīlestības smarža Līdz 20 gadiem jaunie cilvēki lieto smaržas kā seksuālo signālu. Nelielu pieredzi seksuālā neverbālā saskarsmē, bieži vien aizvieto pus flakons smaržu uz ķermeņa, kas vienmēr vajā jaunos cilvēkus un padara trakus apkārtējos. Šajā vecumā viņiem it īpaši ir nepieciešama mīlestība. Aromātus viņi izvēlas kā veidu piesaistīt sev uzmanību, bet tas nenozīmē, ka viņu vecās intereses ir mainījušās. Šajā periodā cilvēkiem patīk eksperimentēt ar aromātiem. Viņi viegli sajauc klasiku un avangardu. Taču daudzie saka, ka tajā arī ir sociālā problēma. Vientuļi jaunieši 25 gadu vecumā viegli sev uzlej smaržu flakonu, lai izceltos kolektīvā vai ballītē. Trešais periods: seksualitātes smarža Apmēram trīsdesmit gadu vecumā sievietes un vīrieši ir pārliecināti par to, kas viņi ir. Beidzot, savā ķermenī viņi jūtās pietiekami ērti un tagad viņi pārāk nerūpējas par to, kā noslēpt savu dabīgo smaržu. Daudzie no viņiem apgalvo, ka smaržas viņiem ir vajadzīgas kā līdzeklis uzbudinājumam, nevis kā veids piesaistīt pretējā dzimuma cilvēka uzmanību. Tieši šajā vecumā viņi prot gūt baudu no smaržām. Aromāta izvēle kļūst arvien sarežģītāka. Tam ir ne tikai emocionālie iemesli, bet arī finansiālie. Trīsdesmit gados Jūs jau labi zināt, ko varat atļauties, kā arī izpriecu spektrs Jums ir kļuvis daudz plašāks. Ceturtais periods: šī ir tikai mana smarža Šī laika interese kļūst arvien izsmalcinātāka. Mēs precīzi zinām, ko vēlamies no dzīves, un ko gaidām no smaržām. Bez tam, cilvēkiem nav nepieciešama pašapstiprināšana, un smaržas papildina stilu, kuru viņi izstrādāja daudzu dzīves gadu garumā. Piektais periods: es un vairs neviena Šajā dzīves periodā cilvēkus maz interesē, ko ģērbj un kā smaržojas citi. Jaunā mode smaržu industrijā – nav iemesls, lai atteiktos no vecām labām smaržām. 50 gadu vecuma vīriešu un sieviešu smaržas bieži atspoguļo viņu iekšējo imidžu. Šajā periodā smaržām pamatā ir emocionālo stimulatoru loma. Un šādas smaržas cilvēki jau izvēlas, nebaidoties būt izaicinošiem vai smieklīgiem. Viņu stils ir sacītais vārds par spīti pārējai pasaulei. www.aromats,lv
|